Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 8 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 8 - #closeup

Vandaag is het thema #closeup. Veel van de patronen die ik uitwerk bevatten close-upfoto’s om uit te leggen hoe je het ontwerp het beste kunt maken. Het gezegde ‘één beeld zegt meer dan duizend woorden’ vind ik bij een viltpatroon zeker waar. Je kunt het nog zo goed proberen uit te leggen, als je een foto ziet dan begrijp je opeens precies wat iemand bedoelt. Zeker bij vertalingen naar het Engels vind ik het fijn om foto’s te hebben om de tekst te ondersteunen.
Naast de close-ups van het proces neem ik ook altijd close-ups van eindproduct. Die laten de details zien en geven een goed beeld van hoe je ontwerp uiteindelijk gaat worden. Ik bewerk mijn foto’s nooit en dat is best uniek in deze tijd. Ik weet zeker dat mijn leerlingen nooit een selfie zullen plaatsen zonder filter er overheen en ook in reclames wordt er aardig wat bijgewerkt om de modellen en producten er zo aantrekkelijk mogelijk uit te laten zien. Ik vind het juist wel wat hebben dat je gewoon de steekjes van het garen ziet, de pluisjes van het vilt en alle kleine oneffenheden. Het is niet voor niks handwerk en vilt is een natuurlijk materiaal. Zonder filters of bewerkingen zie je hoe het er in werkelijkheid uitziet en dat is gelukkig al prachtig genoeg!

Geen opmerkingen: