Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

donderdag 26 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 26 - #materials


Vandaag laat ik jullie wat van mijn #materials zien. Natuurlijk gebruik ik voor al mijn creaties wolvilt. Al eerder schreef ik wat een fijn materiaal het is. Zacht, natuurlijk, in talloze kleuren verkrijgbaar en je kunt er werkelijk alles mee maken. Naast vilt maak ik graag gebruik van lintjes of koorden. Mijn favoriet is ‘bakers twine’. Het wordt ook in de keuken gebruikt, bijvoorbeeld voor het omwikkelen van een rollade. Dit koord komt in verschillende ontwerpen terug en de labels die ik bij de verkopen toevoeg hang ik altijd met zo’n stukje twine aan het gripzakje.
Op deze foto zie je ook wat poppentricot (nodig om de poppenhoofdjes te maken) en houten kralen. Deze gebruik ik geregeld in de ontwerpen. Weer zo’n fijn natuurlijk product. Ik heb ze liggen in allerlei maten, maar meestal kom ik toch op dezelfde maten uit: de 4mm kraaltjes voor handjes of voetjes en 12mm voor hoofdjes. Voor het ontwerp dat ik nu aan het maken ben, twijfel ik nog… zal ik gaan voor tricot hoofdjes of toch kiezen voor houten kralen? Vanmiddag ga ik wat uitproberen, ik ben benieuwd wat het gaat worden! De onderstaande kleuren gaan er in elk geval in terugkomen. 


Geen opmerkingen: