Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

maandag 16 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 16 - #inspiratie

Dag 16 boordevol #inspiratie. Inspiratie komt van het Latijnse inspiratio wat oorspronkelijk adem of bezieling betekent. Vroeger dacht men dat de goden mensen inspiratie als het waren inbliezen, net als ze de mens met hun adem tot leven hadden gewekt. Inspiratie werd gezien als geschenk van de goden!

Inspiratie is de basis van alle viltontwerpen die ik maak en die kan echt overal vandaan komen. Mijn grootste inspiratiebron is de natuur, met al haar wisselende seizoenen, kleuren en vormen. Ik ben heel graag buiten en denk niet dat ik ooit uitgekeken raak op alles wat daar te zien is. Soms komt de natuur letterlijk terug, zoals in de landschapseieren die ik maakte geïnspireerd op de landschappen die we zagen in Engeland, Friesland en de Azoren. 
Naast bomen en planten vind ik het ook erg leuk om dieren van vilt te maken. Het hoeft niet allemaal waarheidsgetrouw, juist er een eigen draai aan geven vind ik leuk.

Naast de natuur zijn sprookjes, mythen en verhalen een grote inspiratiebron. Als kind was ik daar al verzot op en nog steeds kunnen die mij inspireren om iets te ontwerpen. De pakketten van Assepoester, de Kleine Zeemeermin en de fairy tale doosjes zijn daar voorbeelden van. 
Ook het kerstverhaal inspireert me regelmatig om nieuwe viltpakketten te maken, zoals het nieuwe pakket waar ik nu mee bezig ben.
Het is bijzonder om te zien hoeveel verschillende kerststalletjes door mensen zijn gemaakt en dat er toch telkens weer nieuwe dingen bedacht kunnen worden. Dat is toch wel iets waar ik me over verwonder: ik zit nooit zonder inspiratie! Wel eens zonder tijd om al die inspiratie om te zetten in ontwerpjes ;)  

Geen opmerkingen: