Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 7 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 7 - #smallbusinesssaturday

De eerste week van de challenge sluiten we af met #smallbusinesssaturday. Het leuke van een klein bedrijf is dat je allerlei nieuwe dingen leert. Ik probeer echt alles zelf te doen en niks uit te besteden. Dat is niet alleen heel leuk en leerzaam, maar ook goed om de prijzen laag te houden. Alles wat je uitbesteedt, moet toch in de prijzen worden doorberekend.
Zoals je in mijn kijkje achter de schermen kon lezen bedenk ik alle ontwerpjes natuurlijk, maar ook het uitwerken van de patronen, de vertalingen schrijven, foto’s maken, het printen en het knippen en inpakken van de materialen doe ik zelf. Niks gebeurt automatisch, alles gaat nog met de hand.
Maar er komt meer kijken bij een klein bedrijfje: de administratie en belastingaangifte bijvoorbeeld. Facturen schrijven, bonnen bewaren en alle in- en verkopen registreren. Daar heb je weer heel andere vaardigheden voor nodig dan bij het maken van de viltpakketten zelf. En ook het maken en onderhouden van de website is soms best een uitdaging, met alle ontwikkelingen op ICT-gebied. Nadenken over de promotie van de pakketten vind ik altijd erg leuk. Welke foto’s kan ik het beste gebruiken en wanneer zal ik de nieuwe kerstpakketten uitbrengen? Zulke vragen komen regelmatig voorbij. Maar ook het leren kennen van social media zoals Facebook, Instagram en Pinterest hoort erbij, net als het (laten) ontwerpen van een nieuw logo en stempels om de enveloppen op te leuken.
Het leukste aan het hebben van een klein bedrijfje vind ik het contact met jullie. Het is super om te lezen dat iemand blij is met z’n aankoop. Iedereen die een pakketje koopt (of dat nou in een handwerkwinkel of rechtstreeks via Etsy is), draagt zo bij aan het bestaan van mijn atelier. Jullie maken het mogelijk dat ik blijf ontwerpen en vernieuwen!


Geen opmerkingen: