Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 14 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 14 - #kleur


Deze dag staat in het teken van #kleur. Eigenlijk staat elke dag van mijn leven in het teken van kleuren. Ik ben dol op kleur! Grappig genoeg droeg ik tijdens de middelbare school voornamelijk zwart, maar sindsdien ben ik steeds meer kleur gaan dragen. Ik heb zelfs een turquoise, een auberginekleurige en een donkergroene jas.
Mijn favoriete kleur is absoluut blauw. Ik draag de kleur graag en ons huis staat bekend als ‘het huis met de blauwe luiken’. De muren in huis die een kleur hebben zijn allemaal koningsblauw en zodra we onze blauwe keuken gaan vervangen, komt er zeker weer een blauw exemplaar voor terug. Het blauwe combineert prachtig met de geïmpregneerde bakstenen vloer die door het hele huis ligt. Zowel de blauwe muren als de oranjebruine stenen vloer zie je regelmatig als achtergrond bij foto’s van mijn ontwerpen. Blauw is ook de kleur die ik het meeste moet bestellen bij de groothandel. De populaire kerststalontwerpjes hebben vrijwel allemaal een donkerblauwe achtergrond en ook het nieuwe ontwerp waar ik mee bezig ben, bestaat voor het grootste deel uit deze kleur.
Het kiezen van de juiste kleuren voor een viltontwerp is enorm belangrijk. Na de eerste schetsen maak ik een soort mood board van verschillende lapjes vilt om te kijken welke kleuren samen voor de juiste uitstraling zorgen. Zo bijzonder hoe kleur een ontwerp kan maken of breken. Ook kun je door de kleuren meteen zien in welk seizoen iets thuishoort: de vele bruintinten doen meteen aan de herfst denken, wit en blauw aan de winter en felle kleuren met groen passen het best bij de lente en zomer. Kleuren die ik normaal gesproken nooit op de muur zou verven zoals rood of violet kunnen het in een viltpakket juist heel goed doen.

Wat is jouw favoriete kleur? En zie je dat ook terug in je favoriete viltontwerpen?

Geen opmerkingen: