Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 24 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 24 - #keepingitreal

Dag 24 en we’re #keepingitreal. Een # waar je verschillende kanten mee uit kunt. Ik lees het in dit kader als ‘het realistisch houden’. De meeste van mijn pakketten zijn helemaal niet realistisch. Vaak hebben dieren iets grappigs, zoals kraaltjes als pootjes of oren met een gekleurd stofje, en alle sprookjesfiguren zou je in het echt ook niet tegenkomen.
Toen ik voor deze challenge door alle pakketten heen aan het bladeren was, kwam ik dit pakketje tegen van de zwammenzusjes. Hoewel je niet vaak paddenstoelkinderen tegenkomt, is het kleurgebruik in dit pakketje wel realistisch en ook de vorm van de paddenstoelen heb ik gebaseerd op echte exemplaren die ik tegenkom in het bos. Met poppentricot kun je heel realistische gezichtjes maken. Met vilt is het lastig om ronde vormen te maken, terwijl dat met de tricot prima gaat. Leuk om te priegelen om de neus, mond en ogen precies kloppend te krijgen, zodat het popje de juiste uitstraling heeft.
Ik vind het altijd een uitdaging om iets echt na te maken. En heel leuk als het lukt om dat van een materiaal als vilt voor elkaar te krijgen! Een paar jaar geleden heb ik de bloemenkinderen van Pippilotta gemaakt. Echt mooi hoe ze al die bloemen zo precies nagemaakt heeft. Zo’n serie wil ik ook ooit maken, maar dan natuurlijk met een eigen twist.

Geen opmerkingen: