Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

maandag 23 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 22 - #style

Een iets verlate dag 22 met #style omdat we gisteren in Friesland waren voor de 60e verjaardag van mijn schoonvader. Tja, wat kenmerkt mijn stijl als ontwerpster eigenlijk? Volgens mij is mijn stijl gedurende de jaren wel hetzelfde gebleven. Ik ben begonnen met lontwol en werk nu voornamelijk met vilt, maar als je de ontwerpen naast elkaar legt zijn er wel wat dingen die overeenkomen.
Mijn belangrijkste stijlkenmerk is kleurgebruik. Ik gebruik graag volle, felle kleuren. Een enkele keer pastel, maar vaak zit er dan wel een fellere kleur bij als tegenhanger. Je komt vrijwel alle kleuren tegen in mijn ontwerpen. Dat vind ik ook prachtig aan vilt: lekker knallen met kleuren. Maar het moet ook niet schreeuwerig worden.
Verder kom je in veel van mijn pakketten kleine details tegen. Ik vind het leuk om een beetje te priegelen met vilt. Ik houd ervan als de grote lijnen duidelijk zijn, waardoor je in één oogopslag kunt zien wat iets voor moet stellen. Maar daarnaast vind ik het fijn als je ernaar kunt blijven kijken, omdat er ook grappige kleine details te zien zijn.
Wat me ook opvalt wanneer ik eens door mijn catalogus heen blader is dat ik vaak drietallen maak. Drie kersthondjes, drie enige elandjes, die kabouterslakjes en drie schattige schaapjes. Een drietal staat vaak schattig bij elkaar!
Wil je zelf de catalogus eens doorbladeren? Je vindt hem hier: catalogus 
Wat vindt jij kenmerkend voor de stijl van Atelier het Uilenhuis? 

Geen opmerkingen: