Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

donderdag 5 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 5 - #achterdeschermen


Voor de challenge vandaag een kijkje #achterdeschermen. Er valt genoeg te vertellen over wat zich achter de schermen afspeelt. Hoe gaat het ontwerpen in z’n werk?

1: de eerste stap is natuurlijk het idee uitwerken tot een viltfiguur. Vaak is de eerste poging meteen raak, soms blijf ik bijschaven en aanpassen. Ik maak meestal eerst een schets en daarna begin ik patroondelen uit te tekenen op papier. Deze neem ik over op het vilt en dan kan ik het in elkaar gaan zetten. Tussendoor maak ik de nodige foto’s, zodat ik die later in het patroon kan verwerken.

2: zodra het patroon helemaal naar wens is, trek ik de papieren patronen over op lege A4’s en ga ik het inscannen. Dit patroon bewerk ik op de computer.
3: de derde stap is behoorlijk wat werk: het uittypen van de beschrijving met alle foto’s erbij. Dit doe ik in het Engels en in het Nederlands. Daarbij heb ik veel profijt van mijn docentenachtergrond: ik heb Nederlands gestudeerd en een aantal vakken Engels.
4: na het uitwerken maak ik meestal nog wat nieuwe foto’s. Het beste kun je dat buiten doen, met daglicht is alles zoveel mooier! De mooiste foto komt bovenaan op het patroonblad.
5: dan kan het echte verkopen beginnen. Ik maak een lijst van alle benodigde materialen, bereken de prijs, plaats hem in de catalogus en daarna in mijn Etsy-winkeltje. Zodra een pakket verkocht wordt, knip ik alle materialen op maat en print ik het patroon. Ik vind het nog altijd bijzonder dat mensen van over de hele wereld mijn pakketjes maken, zo leuk!

Geen opmerkingen: