Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 3 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 3 - #tools


Etsy Seller Challenge #tools
Het thema van deze dag is #tools, oftewel gereedschap. Deze week ben ik begonnen met een nieuw ontwerp (alvast voor kerst, dus het duurt nog even) en daarnaast liggen de spullen die ik het meeste gebruik.

Mijn belangrijkste gereedschap zijn de scharen en naalden. De roze schaar is om de patronen uit papier te knippen, de zwarte is mijn grote stofschaar en het kleine nagelschaartje vind ik ideaal om kleine vormpjes uit te knippen. Ik gebruik het liefst deze blauwe balpen om mijn patronen uit te tekenen of het patroon om te trekken op het vilt. De zwarte pen is om de patronen netjes uit te tekenen op het patroonblad.

Ik heb geen speldenkussen, maar gebruik de zijkant van dit vilten mandje om mijn naalden te bewaren. Erin horen eigenlijk alleen mijn scharen, maar als ik aan een project werk belanden er allerlei kleuren garen, kraaltjes of linten in. Ik neem dit mandje ook mee als ik op de bank iets in elkaar ga zetten of wanneer ik buiten verder wil werken. Eigenlijk tijd om hem weer eens op te ruimen, als ik het zo zie.

De groene ondergrond vind ik heerlijk werken, omdat onze eetkamertafel nogal ongelijk is. Voor je het weet rollen alle kraaltjes tussen de kieren en om de patronen uit te tekenen heb ik ook het liefst een gladde ondergrond. De liniaal gebruik ik eigenlijk alleen om rechte vormen te tekenen, zoals de driehoek die de achtergrond vormt voor dit nieuwe ontwerp. Het meeste teken ik gewoon uit de losse pols. Die zijn zeker het allerbelangrijkste gereedschap: mijn handen J

Geen opmerkingen: