Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 21 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 21 - #workinprogress

Vandaag begint de herfst, al zou je dat met dit prachtige weer nog niet denken. Ik ben qua ontwerpen alweer een seizoen verder en deze dag 21 van de challenge laat ik jullie graag #workinprogress zien. Gisteren lichtte ik al een klein tipje van de sluier op, vandaag valt er alweer iets meer te zien. Ik ben gisteravond bezig geweest met het nieuwe kerststalpakketje. De basis zullen deze dennengroene letters zijn. Zoals ik eerder al schreef, werk ik het liefste aan de eetkamertafel en die zie je op deze foto terug. In een schaaltje bewaar ik al het afval, dus de draadjes, kleine stukjes karton of vilt. Die kunnen na het ontwerpen meteen weggegooid worden en door het op één plek te bewaren blijft mijn werkplek opgeruimd. Of naja, opgeruimd kun je het niet helemaal noemen  Maar dat hoeft ook niet. Ik haal regelmatig het gezegde aan: “Creatieve mensen hebben geen rommel, die hebben overal ideeën liggen!”
Tussen het maken door maak ik telkens foto’s, zodat ik later de processtappen goed uit kan leggen in het patroonblad. Dat gebeurt niet op tafel, maar naast onze schuifpui. Daar hebben we het mooiste licht. Ik gebruik altijd een simpel kartonnetje als achtergrond, dat ik hergebruik van de proefwerkblokken van school. Dat karton gebruik ik als fotoachtergrond, maar ook om bijvoorbeeld bij deze letters de onderkant egaal te krijgen. Het heeft de perfecte dikte en stevigheid. Thuis kun je ook prima karton van een pak rijst of een brievenbusdoosje gebruiken. Weer zoiets dat prima hergebruikt kan worden!

Geen opmerkingen: