Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 28 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 28 - #productfotografie


Nog drie dagen van de #etsychallenge en vandaag is het onderwerp #productfotografie. De ontwerpen goed op de foto zetten is nog best een klus. Een van mijn doelen voor komend jaar is om me daar meer in te gaan verdiepen. Tot voor kort maakte ik veel foto’s met mijn galaxy note mobiel. Die is beter dan de oude camera die ik daarvoor gebruikte. Maar sinds kort heb ik een nieuwe digitale spiegelreflexcamera aangeschaft en ik ben van plan binnenkort een keer een workshop te volgen. De juiste belichting, de sfeer goed vangen en de kleuren zo realistisch mogelijk weergeven is allemaal best een uitdaging! Leuk om hier wat meer over te gaan leren.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden en dat geldt voor viltontwerpen zeker. De productfoto’s moeten meteen aanspreken en duidelijk laten zien wat het voorstelt. Daarnaast is sfeer ook heel belangrijk, net als het kiezen van de juiste achtergrond en bijpassende kleuren. Maar ook de foto’s voor in de patronen zijn enorm belangrijk, omdat die de teksten en patronen ondersteunen. Met een foto kun je heel precies laten zien wat je bedoelt.
De meeste foto’s maak ik ofwel buiten ofwel binnen voor de schuifpui. Het is belangrijk dat het niet te zonnig is (dan krijg je veel schaduwen en overbelichte foto’s), maar ook zeker niet te donker. De kleuren moeten spreken en alle details moeten goed te zien zijn. Een licht bewolkte dag is ideaal, maar ook ’s ochtends of vroeg in de avond is het licht vaak mooi. Naast het totale pakket wil ik graag wat details laten zien en het onderwerp van alle kanten op de foto zetten. Zo krijg je een compleet beeld van het pakket dat je bestelt. Best grappig om de eerste foto’s terug te zien die ik een paar jaar geleden maakte. Vooral van hangende viltpoppetjes was het een hele opgave om passende foto’s te maken toen ik net begon…. Niet alleen voor het ontwerpen maar ook voor de foto’s maken heb je de nodige creativiteit nodig.  
De allermooiste foto's van mijn ontwerpen zijn niet door mijzelf gemaakt, maar tijdens onze bruiloft. Dan zie je wat een professionele fotograaf kan doen voor de intensiteit van de kleuren! Een mooie uitdaging voor het komende jaar.



Geen opmerkingen: