Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

woensdag 18 september 2019

Etsy Seller Challenge dag 18 - #branding

#Branding op dag 18 van de #EtsyChallenge. Branding is een marketingterm die gaat over het naar buiten brengen van je merk. Een van de allerbelangrijkste dingen van branding is het kiezen van de juiste naam. Dat heb ik niet helemaal handig aangepakt ;) De afgelopen jaren heb ik zowel de Nederlandse als de Engelse naam veranderd: iets wat je eigenlijk nooit moet doen. Dat maakt het in het begin best lastig, want klanten kennen het bedrijf dan onder de ene naam en de andere is nog onbekend. Toch waren het zeker goede beslissingen: beide namen passen nu goed bij wat ik doe en wil uitstralen en ze zijn goed uit te spreken en te onthouden. Mijn Nederlandse bedrijf is bekend als Atelier het Uilenhuis en het Engelse als Felt Folk.
Voor zowel de Nederlandse als Engelse naam heb ik logo’s laten ontwerpen, die ik gebruik op de patroonbladen en stempel op de enveloppen en pakketten. Vaak doe ik er ook een label bij met het geprinte logo. Dat maakt zo’n pakketje helemaal af!
Een paar jaar terug heb ik zelfs een gratis patroonblad gemaakt van het logo van Het Uilenhuis. Lijkt het je leuk om die te maken? Je vindt het hier:
https://hetuilenhuis.nl/images/pdf/sleutelhangeruilenhuis.pdf

Geen opmerkingen: