Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 6 december 2011

Roze Lint Liefjes

Wat jammer zeg dat Pink Ribbon de laatste tijd zo negatief in het nieuws is! Al moet ik zeggen dat ik het wel eens ben met dat sommige acties wel wat over the top zijn. En ik vind het ook schandalig dat er maar zo weinig geld echt naar onderzoek gaan, ik dacht dat dat ook veel meer was.

Toch wil ik graag mijn nieuwe pakketje met jullie delen. Ze heten de Roze Lint Liefjes en het zijn er vijf. Ieder heeft een eigen symbool wat staat voor vrouwen, geluk of borstkanker. Bij mijn moeder is vorig jaar in de grote vakantie borstkanker geconstateerd, dus dat was een heftige tijd. Ook in mijn omgeving hebben behoorlijk veel vrouwen borstkanker (gehad). Toen ik afgelopen oktober weer overal Pink Ribbon acties zag, werd ik hierdoor geïnspireerd om een pakketje te maken. Zelf ben ik gek op de kleur roze en ik wou iets maken wat anderen kunnen geven als troost, hoop of gewoon als leuk cadeautje. Ze waren al even af, maar het lukte niet om er mooie foto’s van te maken. Het is nou redelijk gelukt, maar de kleuren zijn in het echt veel fleuriger. Ik heb het bewust nu even niet iets met Pink Ribbon genoemd, eerst maar eens kijken hoe alles uitpakt. Anders geef ik liever een deel van de opbrengst aan de KWF…

Deze Roze Lint Liefjes staan ieder voor een ander (vrouwen) symbool. De liefjes hebben allemaal een andere kleur haar en  staan voor onze oma’s, moeders en dochters die door borstkanker zijn overleden. Maar ook voor onze zusters, collega’s en vriendinnen  die deze ziekte hebben verslagen of er nog steeds tegen vechten. Deze Lint Liefjes brengen vreugde, hoop en troost wanneer nodig, ze peppen je op en geven je nieuwe energie. Ze zijn leuk om cadeau te geven, maar ook om gewoon op te hangen en af en toe eens bij stil te staan.




Geen opmerkingen: