Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 13 maart 2012

't Boerinneke

Vandaag alvast een van de nieuwe ontwerpjes die ik heb gemaakt. Weliswaar niet die van de fotootjes van vorige keer, maar ook een lentetafereeltje en alvast een beetje voor pasen. Dit ontwerpje is genaamd ’t Boerinneke. 

Net als elke ochtend weer
gaat ‘t boerinneke op zoek,
de koude wind blaast door haar haar
en haar stevige tuinbroek.

De kou trotserend loopt ze door
naar het knusse kippenhok,
Van verre ziet ze al haar kipjes,
gezellig samen op stok.


Maar hé, wat ziet ’t boerinneke hier?
Nergens ligt een ei,
’t Meisje zoekt nog eens goed rond,
en komt steeds dichterbij.

De kippen kijken niet op of om
en lopen tevreden rond,
Om eieren maken zij zich niet druk
en ze pikken rustig in de grond.

Dan plots ziet ‘t boerinneke
onder een kippenvleugel wat bewegen,
ow natuurlijk, roept het meisje uit,
ze hebben kuikentjes gekregen!




Het was even priegelen, maar dan heb je ook wat! Vooral de kuikentjes zijn erg schattig geworden. Het hekje had ik al langer in mijn hoofd en deze keer kwam het idee goed van pas.

Liefs,
Nanaya

PS: momenteel wordt druk gewerkt aan de nieuwe Atelier Nanaya-website. Ik hou jullie op de hoogte!

5 opmerkingen:

WOLfje zei

Leuk tafereeltje en je kunt er idd allerlei verhaaltjes bij verzinnen...

Ravelien zei

Leuk zo met het rijmpverhaaltje en die piepkleine kuikentjes erbij.. Groetjes

Gonny zei

Leuk gedaan.

Barbara Oudejans zei

Wat een enig ontwerp! En wat een leuk versje erbij! Zelf bedacht? Lieve groetjes, Barbara

Lydia zei

Wat een leuk tafereeltje. Erg leuk gemaakt.
Groetjes Lydia.