Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

vrijdag 9 maart 2012

Ostara komt eraan

Na een drukke week heb ik lekker weer wat tijd om te gaan vilten. Van mijn zelfgevilte lap heb ik al letters geknipt voor de woorden OSTARA en PASEN. Het lettertype heb ik trouwens zelf gemaakt en is gebaseerd op ‘mail ray stuff’, een lettertype dat ik eens via internet tegenkwam.  
Pasen kent iedereen natuurlijk wel, maar wist je ook dat dit Christelijke feest oorspronkelijk van Ostara afstamt? Ostara is een lentefeest waarbij het nieuwe leven wat onder de grond op gang komt gevierd wordt. Het wordt gevierd op 21 maart, wanneer dag en nacht even lang zijn. Het ei, waarin het nieuwe leven zich in het verborgene ontwikkelt, is het belangrijkste symbool voor dit feest. De periode rondom Ostara is een vreugdevolle tijd waarin de terugkeer van het leven wordt gevierd. De godin die vereerd werd tijdens Ostara was de Germaanse Eostre, de godin van vruchtbaarheid die vaak afgebeeld werd met eieren en hazen. Hazen werden als vruchtbaarheidssymbool gezien omdat ze zo snel jongen krijgen. Ook legden vogels vaak eieren in de verlaten holen van hazen, waardoor het leek alsof hazen de eieren bij elkaar verzamelden. Hier komt waarschijnlijk ook het eieren zoeken vandaan.


De prachtige narcissen zijn inmiddels flink uitgebloeid en ik heb de bloemen afgeknipt om te drogen. Het lijkt me leuk om daar een slinger van te gaan maken en ik had van een vriendin de tip gekregen dat er dan meer energie terug naar de bol trekt. Je kunt de bollen dan verder laten verdorren en in het najaar in de tuin planten. Om het lentegevoel te behouden heb ik nu een paar tulpen staan, dat vind ik toch zo'n prachtige bloemen.


Ik hoop dit weekend familie Ostara af te krijgen, ik hoef alleen de vader nog te maken.

Fijn weekend alvast!
Nanaya

Geen opmerkingen: