Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

woensdag 2 juli 2014

Begin van het uilenhuis & caviaperikelen

De afgelopen weken heb ik weinig tijd gehad om te vilten. Wel ben ik al bezig geweest met wat uilen voor kerst (maar dat is nog ver weg). Deze week is de laatste schoolweek en ik kijk al uit naar meer vrije tijd om lekker creatief aan de slag te gaan. Met vilt, maar ook met een ander project.
Ik wil namelijk graag een groot uilenhuis gaan bouwen! Ik loop al langer met het idee rond, maar deze vakantie gaat het er (hopelijk) van komen. Gistermiddag heb ik al wat van de planken in de grondverf gezet en net ben ik bezig geweest met de berekeningen. 
Er komt aardig wat rekenwerk aan te pas namelijk, om van de tekening straks een concreet uilenhuis te gaan bouwen. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen!
Verder blijkt in de caviakooi maar weer dat leven en dood dicht bij elkaar liggen. Afgelopen week zijn plotseling twee van mijn cavia’s vlak na elkaar overleden: Lilo, die ik pas een maand of twee geleden uit de opvang haalde, en Loesje. Loesje was al wat ouder, maar Lilo was echt plotseling. Het blijft altijd erg als er eentje overlijdt, laat staan twee! Gelukkig zien de andere 12 er gezond en fit uit. Op eentje na, maar dat heeft een andere reden…
Gitta is namelijk drachtig (zwanger in dierentermen). Ze loopt echt al op het einde (lees: is nu echt heel dik) en het zal niet lang meer duren voordat ze jonkies krijgt. Zo leuk! Toen ik vroeger thuis woonde hadden we regelmatig een nestje cavia’s. Maar ik heb hier nog nooit jonge cavia’s gehad, omdat ik de meeste uit de opvang haal en daar (logisch) niet meer mee gefokt mag worden. Maar Gitta komt van mijn ouders en heeft daar een tijdje bij een beertje gezeten. Ik ga nu een paar keer per dag extra kijken om te zien of ze al aan het bevallen is. Ook hiervan zal ik jullie op de hoogte houden!

2 opmerkingen:

Knutselpret zei

succes met het uilenhuis ben reuze benieuwd.
leuk jonge caafjes

Mirjam zei

oh wat leuk die cavia's.