Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 19 februari 2012

Imbolc's Bollenpaar

Hoewel het jaarfeest Imbolc, wat gevierd wordt op 1 februari, alweer even voorbij is, zien we de energie nog wel overal om ons heen. Nu de winter echt voorbij lijkt te zijn, komt de lente in zicht. Imbolc is de tijd tussen winter en lente, wanneer het nieuwe leven nog diep in de aarde sluimert. Met dit jaarfeest wordt gevierd dat het binnenkort lente zal worden en overal nieuw leven zal ontstaan. Nu moeten we nog even afwachten en de koude doorstaan, maar voor je het weet komt de natuur weer tot leven.

Een tijdje terug had ik al eens wat nieuwe lentelapjes laten zien die ik zelf gevilt had en die kwamen nu goed van pas om een Imbolc paar te maken. Het leek me leuk om iets te maken met bolletjes die tevoorschijn konden komen en zo ontstond het idee van een bollenjas. Het was nog een heel gepriegel om de bolletjes zo te krijgen als ik ze wilde, maar ze zijn gelukt. Door een eenvoudige bevestiging binnenin de rok, kunnen de bolletjes echt omhoog of omlaag.


 Imbolc’s Bollen Paar bestaat uit moeder Merel en vader Mees. Ze hebben zich warm aangekleed tegen de gure noorderwinden en zijn op weg om het Imbolc feest te vieren. Overal ligt nog sneeuw en ijs, maar Merel weet dat haar babybolletjes snel zullen uitkomen. Kijk, wat zie je daar uit de jas van Merel omhoog piepen? Zouden dat de babybolletjes al zijn?
Mees heeft zijn feestelijke Imbolcjas aangetrokken en zijn bijpassende muts opgedaan. Zowel zijn jas als broek zijn van zelfgevilte lappen gemaakt. Zijn laarzen zijn gemaakt van lichtroze bijenwas. Merel draagt een prachtige jurk van zelfgevilte wol in zachte lentetinten. Op haar hoofd heeft ze een vrolijke hoed en haar haren zijn kunstig gekapt. Uit twee zakjes op haar jas piepen twee bolhoofdjes.

Ik hoop dit weekend nog wat Imbolc-versieringen bij te kunnen maken en dan een leuk hoekje in te richten.

Fijne zondag!
Liefs,
Nanaya

1 opmerking:

Het Knuter Huuske zei

Ben benieuwd naar je nieuwe pakketjes waar je mee bezig bent te bedenken....
Dit paar vind ik echt heel mooi ♥

Groetjes van Ivonne