Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 10 december 2023

Egels - Kerstster

Toen ik bezig was met het ontwerpen van de lezende egel op een boomstam, maakte ik in eerste instantie deze outfit voor haar. Veel te druk voor een egeltje in het bos, bleek toen ik haar op de boomstam zette. Maar het bracht me wel meteen op een idee voor kerst, want haar bloemenrok lijkt precies op blaadjes van een kerstster. 

Toen ik bij Dille en Kamille ook nog eens deze mooie glazen kerstballen vond, wist ik meteen wat ik wilde maken: een egeltje voor in de kerstboom! 

Maar ook zonder zo'n glazen bal is het een schattig pakketje geworden: de kerstster egel.

Dit lieve egeltje is helemaal klaar voor Kerstmis. Ze draagt een prachtig goudgele blouse, groene laarsjes en een bloemenrokje. In haar ene hand houdt ze een kerstster en in de andere een koekpoppetje. In zo’n mooie glazen kerstbal hang je haar zo in de kerstboom of voor het raam, maar ook zonder is ze leuk om neer te zetten. De groene ster gebruik je dan als bodem.

Voorlopig even het laatste egelpakketje. Volgend jaar herfst keren ze weer terug. Maar voor nu heb ik een ander dier in gedachten voor de volgende dierenseizoenenserie. 

Wil je het pakket bestellen? Dat kan hier: https://feltfolkdesigns.etsy.com/listing/1617484740

En hier kun je direct het PDF-patroon downloaden: https://feltfolkpatterns.etsy.com/listing/1631654475




Geen opmerkingen: