Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 21 december 2014

Waldorf poppenkind

Een paar blogberichtjes geleden liet ik jullie al patronen voor armen en benen zien. Inmiddels (aardig wat uurtjes verder) begint ze al steeds meer op een pop te lijken.

Een hoofdje maken van poppentricot heb ik vaker gedaan, maar nog nooit zo'n grote! De ene bol was zelfs te groot voor deze pop (25 cm) en de kleine met het neusje gaat het worden. 
De poppendame in elkaar zetten was ook nogal een klus!
 Maar met het borduren van het gezichtje begint wel een echt meisje te ontstaan.
En zo ziet ze er nu uit. Die haartjes maken het wel helemaal af! Ik heb pas een klein deel vastgezet: de scheiding en aan de achterkant een stukje. Vandaar dat het nu nog zo'n wild kapsel is. Ik hoop dat ze uiteindelijk twee mooie knotjes krijgt. De rest van het haar komt dus hopelijk deze week. En dan moet ik maar eens gaan nadenken over de kleding...
 Ze kan al mooi zelfstandig zitten. Toch ook wel leuk om een keer zo'n pop te maken. Ik voel een nieuwe verslaving opkomen ;)

1 opmerking:

* Haakjuffie * zei

heee, goed zeg , je bent al behoorlijk ver!
Wat een lieve dame word dat.. ben erg benieuwd naar haar kleding <3
xx