Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

woensdag 10 december 2014

Allerlei projectjes

De laatste tijd heb ik alleen maar uilenblogjes geschreven, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen nog maar daarmee bezig was.

Zo heb ik twee weken terug deze mooie, bruine en groene lappen gevilt. Dat blijft leuk om te doen: lekker kliederen met wol, zeep en warm water en dan de mooiste lappen zien ontstaan.
Hier hangen ze te drogen op  de verwarming.
Ik had de lappen nodig voor dit nieuwe ontwerp: een eigen variant op moeder aarde. Het lijkt me leuk om haar als middelpunt van mijn vroege voorjaarstafel te hebben. Maar voor dat project heb ik gelukkig nog even de tijd.
Wat al wel dichterbij is, is Kerst. Daarvoor maakte ik dit leuke kaarshoudertje met een Kerstman en drie rendieren.
Ook deze Maria, Josef en baby Jezus maakte ik. Het laatste ontwerp van Vrolijke Viltvriendjes dat ik nog niet had. Nu is de kerstgroep in deze vorm compleet.
De goede Sint heeft me afgelopen weekend verwend met deze leuke pakketten: de dassen (ook van Vrolijke Viltvriendjes) en de Eland (van Atelier Anke). Daar kan ik me de komende tijd weer mee vermaken dus.
Naast het vilten ben ik ook aan een nieuw groot project begonnen: mijn eigen pop! Jaja, vroeger  had ik nooit zoveel met poppen, maar sinds ik alle leuke verhalen op diverse blogs langs zie komen, lijkt het me wel leuk om ook eens te proberen. En ik heb de poppentricot toch al liggen!
Niet als patroon voor Atelier Nanaya, maar gewoon leuk voor mezelf! 

4 opmerkingen:

Barbara Oudejans zei

Je bent er maar druk mee! Ben benieuwd naar het eindresultaat van je pop! Lieve groetjes, Barbara

Anoniem zei

O, wat leuk! Ik wil ook graag een pop maken, maar jij bent wel al verder dan ik ben. Je hebt de pop al geknipt en deels al genaaid. Geweldig!
Ik ben reuze benieuwd.

Ik heb wel al van alles in huis wat materialen betreft, maar geen poppentricot.

Eigenlijk had ik me bedacht om het met gewone tricot te doen.

Waar heb jij dat poppentricot gekocht?

Fijn weekend.

Groetjes Thea♥

Atelier het Uilenhuis zei

@Thea - ik haal het poppentricot altijd bij de groothandel. Maar het is ook bij verschillende viltateliers te koop :)

Jacqueline zei

Mag ik vragen bij welke groothandel je besteld? Ik vind het lastig om groothandels te vinden.