Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

woensdag 24 december 2014

Fijne kerstdagen (+gratis patroon)

Wij wensen iedereen gelukkige feestdagen en een heel mooi, gezond en creatief 2015!
Bedankt lieve volgers voor alle leuke reacties en mooie blogs waar ik inspiratie op mag doen! 
Als klein kerstcadeautje een leuk kerstidee met patroon om direct te maken.
Een afbeelding van zo’n soort kerstboompje vond ik eerder eens op internet en met wat geprinte cirkels kun je meteen aan de slag. Je kunt eerst wat leuke pailletten (ik gebruikte rood en goud) op de groene cirkels vastzetten. Ik heb om en om een andere kleur groen gebruikt (steeds twee dezelfde maten cirkels op elkaar gefestonneerd en licht opgevuld) en ze daarna om een pijpenrager omwikkeld met bruine merinowol geschoven. Het uiteinde van de pijpenrager steek je door een bruine cirkel van vilt met een klein gaatje in het midden, draai je tot een spiraal en zet je vast met wat kleine steekjes aan het vilt. Dan nog een bruine cirkel voor de onderkant er tegenaan en je boompje kan staan! Als laatste kun je van geel vilt een ster maken en deze vastzetten als piek op je boom. 

4 opmerkingen:

Knutselpret zei

leuk jij ook fijne dagen

Unknown zei

Hele gezellige dagen, een een gelukkig en creatief nieuwjaar!
Grappig idee dat kerstboompje, leuk!

Unknown zei

Jij ook hele fijne dagen en een super 2015!
Bedankt voor het leuke patroontje.
Kerstgroet,
Patricia

blauwruitje zei

Jij ook een goed 2015.