Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 1 november 2011

Twee nieuwe pakketjes Atelier Nanaya

Twee van de ontwerpen die ik afgelopen week heb gemaakt, wil ik graag met jullie delen. Of het aan het heerlijke weer ligt weet ik niet, maar ik had in elk geval al veel zin om wat voor de lente te maken. Toen ik vandaag stond les te geven in een lokaal wat pal in de zon lag, had ik zelfs even het ‘het-is-bijna-zomervakantie-gevoel’. Jammer genoeg ligt die nog kort achter ons en duurt het nog wel even voordat die vakantie weer begint, maar met mijn nieuwe poppenvrouwtjes voelt de lente al heel dichtbij.

De eerste die ik heb gemaakt is Beltane’s Bloeme.
Beltane is het jaarfeest van groei en bloei wat wordt gevierd tijdens de nacht van 30 april op 1 mei. Het huwelijk tussen de God (het mannelijk) en de Godin (het vrouwelijke) wordt gevierd als symbool voor vruchtbaarheid. Vroeger werd gedacht dat elfjes en andere natuurwezens deze nacht met ons mee konden vieren. Niet voor niets werd met Beltane vroeg in de avond een schaaltje koekjes in de tuin gezet om het elfenvolk tevreden te houden.

Beltane’s Bloeme is de meigodin van het feest. Ze heeft een rok van prachtige dikke strengen roze wol die met hun verschillende tinten doen denken aan de bloesems van fruitbomen. Haar jasje en haren zijn versierd met pailletten en kralen en ze draagt een bloemkelktasje. Bloeme is ongeveer 15 cm groot.

Omdat het frame zo goed gelukt was, wou ik uitproberen of ik het frame nog wat groter kon maken en zo de vorm van een ei kon creĆ«ren. Ik was even bang dat deze vorm misschien niet zou blijven staan, maar dat viel reuze mee.  Toen ik eenmaal het eierframe had gemaakt, ontstond Pauline Paasei vanzelf. De kleuren paars en geel staan voor mij echt voor Pasen (binnen de 8 jaarfeesten gevierd onder de naam Ostara). Paulina is vrij groot, bijna 23 cm en heeft een hoofdje van 8 cm.

Vind je het leuk om zelf een van deze pakketjes te maken, dan kun je zeer binnenkort terecht op http://atelier.nanaya.nl De pakketjes bevatten 100% natuurlijke wol en vilt en zijn zeer compleet. Ook alle materialen voor het frame, het hoofdje en de versieringen zitten erbij. Met natuurlijk een uitgebreide uitleg met foto’s. 

Geen opmerkingen: