Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

vrijdag 24 november 2017

The making of: Kerststal in een doosje

Deze leuke kerstgroep komt samen om baby Jezus te aanschouwen. De drie wijzen komen vanuit het verre oosten, elk met een passend geschenk. De herder met zijn twee schaapjes komt vanuit een klein dorpje. In midden zien we de stal, waar de kleine Jezus net is geboren. Zijn moeder Maria houdt hem stevig vast. De ster wijst iedereen waar ze heen moeten gaan en de engel houdt daarboven de wacht.

Ik zal het nieuwe pakket hier wat uitgebreider voorstellen. Ik had in de zomer al een lading kraftdoosjes besteld met het idee om daar een kerststalletje in te gaan maken. Maar na alle viltontwerpjes voor de bruiloft en daarna nog het voel- en ervaarboekje op de boerderij, kon ik even geen vilt meer zien ;)
Nu Kerst dichterbij komt en de straten in Gilze weer vol hangen met lampjes, kreeg ik zin om alsnog dat kerststalletje te gaan maken. Vorige week begon ik daarom met het ontwerpen van een passend popje. Het kraftdoosje is 21*5,5 cm groot, dus daar moesten de popjes in passen. Na een paar pogingen ontstond de perfecte Maria met Jezus!
Daarna waren de andere popjes zo ontworpen. De drie koningen met elk een mooi geschenk, gemaakt van pailletten en kraaltjes. De herder met zijn staf en natuurlijk twee schaapjes (ze lijken misschien inimini maar zijn ruim 2x zo groot als het schaap van de kerststalboom!) En als laatste nog Jozef en de engel. Toen zat het doosje lekker vol!
Ik wilde voor op het deksel ook iets maken. Als het doosje dicht zit, heb je dan meteen al een idee van wat je aan de binnenkant zult gaan vinden. En als je de popjes uit het doosje haalt, vormt het tafereeltje een mooie achtergrond. Zo ontstond deze achtergrond:
Het pakketje bevat maar liefst 17 kleuren wolvilt, de kraaltjes en pailletten en natuurlijk het mooie kraftdoosje. Het complete pakket met patroon kost €16,25. Hiervoor kun je de 7 popjes maken, de schaapjes en het tafereeltje voor op de deksel. Je vindt het pakketje hier: 
Het was nog wel een uitdaging om deze kerststalpopjes op de foto te zetten, aangezien het behoorlijk stormde in Gilze:
Zoals jullie al zagen is het uiteindelijk toch gelukt om ze met z'n allen op de foto te zetten! 

De eerste pakketten zijn donderdag al de deur uit gegaan en kun je vinden bij Niels Holgersson.
Fijn weekend gewenst!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk om te lezen hoe deze kerstgroep tot stand is gekomen en het filmpje vond ik heel erg leuk. Ik heb ook ooit geprobeerd om een filmpje op mijn blog te plaatsen maar dat lukte helemaal niet , toch nog maar eens een poging wagen.
Goed weekend, Thea

Corina zei

Super leuk bedacht en gemaakt!