Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

maandag 2 maart 2015

Voorjaarsschoonmaak bij de familie Uil

De familie Uil heeft inmiddels ook de lente in de bol. Na de lange winter had iedereen zin om weer aan de slag te gaan.
Kleine Toby gaat zijn vader buiten helpen. Vader Teun iss druk in de weer met de bezem. De laatste blaadjes veegt hij van het gras. De dieren vinden het wel gezellig dat de uilen zo buiten aan het werk zijn. Al lopen de katten soms wat in de weg...
Kleine Toby wil laten zien hoe sterk hij is. Wow, hij kan dat pak hooi zomaar optillen! 
Tibby blijft binnen om oma te helpen de winkel aan kant te maken. Ook zij en oma worden 'geholpen' door een van de katten. De kleine zwarte Minou vindt het maar wat leuk om naar die zwabber te slaan met haar pootje.
Ook kleine Tibby wil laten zien dat ze sterk is. Optillen lukt nog niet zo goed, maar ze kan de teil met water wel netjes naar oma toe schuiven. 
Als ze klaar zijn met al het werk, neemt vader Teun de kleintjes mee voor een ritje in de bolderkar. Die mooie bolderkar hebben de uiltjes vorig jaar gekregen van Sinterklaas Uil en zijn uilenpieten.


2 opmerkingen:

* Haakjuffie * zei

zo enorm veel dank voor het maken van dit leuke verhaaltje. Heerlijk om iedereen weer de voorjaarskriebels te zien krijgen. x

blauwruitje zei

Wat een lief verhaaltje.