Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 31 januari 2015

Boekomslag + eerste workshop

De laatste dag van januari alweer, wat gaat het snel! 

Dit weekend geef ik een eerste viltworkshop: natvilten van een lap waar we later een boekomslag van gaan maken. Ik heb er enorm veel zin in, maar vind het ook wel spannend...  

Natuurlijk wilde ik van tevoren nog wel een keer oefenen om te kijken waar ik tegenaan zou lopen. Ik heb al vaker lappen gevilt, maar niet met zo'n specifiek doel. Met Kerst kreeg ik deze mooie wol en die leek me prima geschikt om een lap mee te vilten. Als ondergrond nam ik wat dun kaardvlies, omdat je dan al gemakkelijk een stevige ondergrond hebt. 
En dit is het resultaat! Ik ben er wel erg tevreden mee. Met wat restjes wol maakte ik nog een koord en die bloem/zon. Mijn fototoestel had alleen wat kuren en helaas zie je op de meeste foto's de kleuren niet zo mooi, maar je krijgt wel een indruk van hoe de omslag is geworden.
Door het zelfgemaakte vilt, is het een vrij robuuste omslag geworden, die niet overal even glad/dik is. Maar dat vind ik juist de charme van iets zelf maken. En als je toch een gladder geheel wilt, kun je gewoon wat langer natvilten!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk zo'n eerste vilt workshop geven. Je boekomslag ziet er goed uit, mooie kleuren.
Veel succes.
Groet Thea

Mirjam zei

Wat een mooie omslag heb je gemaakt.
prachtige kleur.

Barbara Oudejans zei

Mooi geworden, zeg! Prachtige kleuren! Lieve groetjes, Barbara