Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

donderdag 18 april 2013

Maak kennis met de familie Kerkuil

Reden voor een feestje: niet alleen is dit mijn 100ste blogje alweer en heeft mijn blog een make-over ondergaan, ook kan ik jullie eindelijk laten zien waar ik al een hele tijd mee bezig ben: de familie Kerkuil. Dit was een ontwerp dat echt precies goed moest zijn (en er zijn aardig wat ‘mislukte’ pogingen in de prullenbak beland), omdat ik hoop dat ik er een flinke tijd mee vooruit kan. Ik loop over van ideeën voor de diverse seizoenen, activiteiten, familie-uitbreidingen… Maar eerst maar eens een kennismaking!
Net als zovelen ben ik ook gek op de verhalen van het muizenhuis van Grethilde, al heb ik persoonlijk niet zoveel met muizen. Niet dat ik er echt heel bang voor ben, maar laat ik zeggen dat ik tijdens het voeren van mijn cavia’s meerdere keren flink opgeschrikt ben van een muisje of twee. Waar ik wel helemaal gek van ben zijn uiltjes. Uiltjes van vilt, gehaakt, gebreid, van stof of papier. Allemaal even schattig! Al langere tijd borrelde er ideeën om zelf een uilenfamilie te maken. En zo begon ik met een tekening op zoek naar het ideale ontwerp….  En nu is het idee dan werkelijkheid geworden.
 
Maak kennis met de familie uil: vader Teun, moeder Thelma en hun twee uilenkindjes Toby en Tibby. Voor de kennismaking hebben ze allemaal hun zondagse lentekleding aangetrokken, gemaakt door Thelma zelf. Toby heeft een stoere pet op en Tibby draagt een bloemenrokje. Teun’s stropdas werd nog even netjes geknoopt voor de foto en Thelma heeft haar favoriete schortjurkje aan.
 
 

Enkele jaren terug kwamen Teun en Thelma elkaar tegen tijdens een lentefeest en meteen werden ze verliefd. Ze vlogen samen de wereld over, bezochten talloze bossen en sliepen ’s nachts vleugel aan vleugel in de hoogste bomen.
 

Maar toen Thelma wat ouder werd, begon het te kriebelen. Voor ze het wist droomde ze alleen nog over eitjes… met een babyuil erin. Het koste niet veel moeite om Teun over te halen en al snel hadden ze een heerlijk liefdesnestje gebouwd.




Een paar maanden later kwam uilskuiken Toby tevoorschijn en de lente daarop werd kleine Tibby geboren.
 
Het uilengezin was compleet. Nu de kleintjes groter groeiden, werd het tijd om te gaan zoeken naar een grotere woonruimte. Het liefdesnestje, hoe knus ook, puilde uit met zijn viertjes. En daarbij waren Toby en Tibby klaar om uit te vliegen en onder de hoede van hun ouders de weide wereld te gaan ontdekken.
 
Een omgevallen boomstronk zou prima zijn om een huis van te maken, of een oud konijnenholletje onder de grond. Maar Thelma, die gek is op het buitenleven, vond nergens genoeg ruimte en licht. Tot haar oog tijdens een van haar tripjes viel op een oud, vervallen kerkje.


Helaas was het kerkje echt een ruïne en niet geschikt om in te gaan wonen. Dus besloten Thelma en Teun om het van de grond af opnieuw op te bouwen. Er moet nog flink wat aan gedaan worden, maar dat deert niet.
 
Teun heeft twee rechterhanden en Thelma zal ervoor zorgen dat het kerkje net zo knus wordt als hun eerste liefdesnestje. Momenteel wordt er druk geklust door het ouderpaar, maar het duurt vast nog even tot het kerkje helemaal opgeknapt is.
Tot die tijd kunnen de kleintjes al naar hartenlust spelen in de weelderige tuin.
 
 Het patroonblad/pakketje voor de uilenfamilie komt dit weekend uit.

8 opmerkingen:

Knutselpret zei

Heel erg leuk en je hebt weer een mooi blog.
groetjes Albèrtje

Mirjam zei

Geweldig, wat een mooi stel en een leuk verhaal.
Groeten, Mirjam

cieltje zei

Prachtig, zowel het verhaal als de uiltjes!!

Goedgemutst zei

Geweldig. Erg schattig die uiltjes! Mooi gemaakt. Groetjes Stella

madebyme zei

Super! En wat geweldig geschreven!

Liefs Melanie
Www.ma-de-by-me.blogspot.com

Anoniem zei

Wat leuk zo zeg dat verhaaltje en de Uiltjes !
Groetjes, Karina

* Haakjuffie * zei

Dankzij jouw berichtje op mijn blog ben ik even hier komen gluren.
Wat maak jij mooie dingen zeg. En die uilen!, ik verzamel uilen, ben erg dol op ze... wauw!
Word heel hebberig hiervan.
Ga je volgen, liefs * Haakjuffie *

Ravelien zei

Wat een leuke uilen heb je ontworpen en gemaakt! En dat verhaal erbij, enig! Groetjes