Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zaterdag 7 januari 2017

De nieuwe naam & het nieuwe logo

Zoals beloofd zou ik nog wat schrijven over de totstandkoming van mijn logo. Ik speelde al meer dan een half jaar met de gedachte om mijn atelier een andere naam te geven. Atelier Nanaya sprak me al een tijd niet meer aan en dat is toch wel een voorwaarde voor een goede bedrijfsnaam: dat in elk geval de maakster het mooi vindt! Ik wilde een speelsere naam en bij voorkeur eentje die mensen wel kunnen uitspreken ;)
Omdat mijn favoriete ontwerp toch wel de familie uil is en ik voor hen twee jaar terug een groot uilenhuis heb gebouwd, kwam ik al snel uit op Atelier het Uilenhuis.
En bij een nieuwe naam hoort natuurlijk een nieuwe website en een nieuw logo. De nieuwe website kon ik zelf wel bouwen, maar een logo? Nee, daar heb ik geen kaas van gegeten. Er zijn talloze sites waar je een logo kunt laten ontwerpen, van heel goedkoop tot heel duur. Toen ik eens op Etsy rondstruinde, kwam ik StyleGraphicDesign tegen en haar logo's spraken me meteen aan.
Hippe, kleurige logo's met duidelijke lijnen. Maria ging snel aan de slag met mijn ideeën voor het nieuwe logo (iets met een uil en een huis) en binnen twee dagen had ze al wat ontwerpen klaar.
Ik wilde graag de minder zwierige letters en een rechthoekig logo. Ik heb nog wel een tijdje getwijfeld over het bovenstaande logo, maar vond die toch te breed. Dat is ook niet handig voor stempels of voor op de website! 
Uiteindelijk kwam ze met deze onderstaande logo's...
En na wat heen en weer mailen ontstond mijn huidige logo:
Kleurrijk, maar niet te druk. De website zelf is al druk genoeg met alle foto's en het logo mocht daarom best iets rustiger zijn met zachte pasteltinten. Het oranje springt er zo extra uit. 
Van mijn logo liet ik bij Readkapke een prachtige stempel maken en via Vistaprint ontwierp ik mijn nieuwe visitekaartjes. Zo was ik helemaal klaar voor de grote overgang, want er gaat toch aardig wat werk zitten in een naamsverandering. Niet alleen de nieuwe website bouwen, maar wat denk je van alle kop- en voetteksten van mijn patronen aanpassen? Het was even aanpoten, maar ik ben erg blij met het resultaat. En met deze nieuwe naam kan ik weer jaren vooruit! 

Fijne zaterdag!


1 opmerking:

Unknown zei

Wat een leuke frisse uitstraling heeft je nieuwe blog!
Blijf je zeker volgen.
Groet, Patricia