Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

vrijdag 31 januari 2014

Bakken met Thelma Kerkuil - deel 2

Na flink wat avonden doorwerken, had vader Teun eindelijk de gebakskraam af. Thelma had de vorderingen natuurlijk nauwgezet gevolgd, maar de laatste paar dagen had Teun haar steeds weggestuurd als ze een kijkje kwam nemen. Het moest een verrassing blijven.
Thelma was in de tussentijd begonnen met het naaien van een schort, met daarop een handig zakje voor haar kookgerei. Zo zou ze helemaal in stijl haar baksels kunnen gaan verkopen en komt ze professioneler over. Ook maakte ze een echte koksmuts.  
Verder probeerde ze in de verschillende recepten uit: taarten, cakerollen, donuts en muffins kwamen aan de lopende band uit haar keukentje.
Natuurlijk hadden de twee kleine uiltjes daar geen problemen mee. Die hielpen maar wat graag met het proeven van alle lekkernijen.
De cakerol werd goedgekeurd in de smaken kiwi, sinaasappel, aardbei, banaan en framboos. Ook de variant met poedersuiker was erg lekker.
Van de taarten vielen vooral de varianten met chocolade en banaan enorm in de smaak. Die kunnen klanten binnenkort als hele taart kopen, of als taartpunt.
Eindelijk werd Thelma geroepen door Teun: “Kom je kijken, Thelma, ik ben klaar met bouwen!” Thelma nam de kleintjes mee. Ze voelde zich toch wel een beetje zenuwachtig nu. Zou Teun het gemaakt hebben zoals ze hoopt?
Met wat tromgeroffel trok Teun eindelijk het laken weg.
Wow, wat was de verkoopkraam mooi geworden. Op de planken kan ze al haar gebakjes, taarten en cakes kwijt en onderin de lades heeft ze genoeg ruimte voor alle bakmaterialen.
Teun verdiende wel een grote zoen voor al het werk dat hij had verricht.
‘s Avonds richtte ze de kraam in met de heerlijkste gebakjes en cakerollen. 
Nu maar hopen dat het nieuws snel rondgaat en Thelma’s Patisserie veel klanten krijgt. 

Fijn weekend!


4 opmerkingen:

Margaret zei

Je krijgt zin in al die lekkere dingen. Wat super leuk gemaakt. Ik vind het ook zo mooi hoe je er steeds weer een leuk verhaal bij bedenkt.

Angela zei

Erg mooi.
En super lief.
Liefs Angela

Ravelien zei

Tjonge, wat heb je dat weer mooi en leuk gedaan!! Zat vast veel werk in. Ziet er heerlijk uit met die kleine taartjes :)

Severine zei

Wat schattig! Wat moet dat een gepriegel zijn, die taartjes!
Groetjes Severine