Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

dinsdag 1 oktober 2013

Dagen worden korter in het uilenhuis

Allereerst een warm welkom aan de nieuwe volgers. En bedankt aan alle bestaande volgers, ik geniet van jullie leuke reacties!

Nu de dagen wat korter en kouder beginnen te worden, vindt Thelma het niet goed dat de kleintjes ’s avonds nog tot laat buiten spelen. Elke avond na het eten stonden Toby en Tibby voor hun ouders en bedachten ze allerlei redenen dat ze wel buiten moesten gaan spelen. “Maar het is nog niet zo donker hoor!” probeerde Toby. “En als we een kaars meenemen?” opperde Tibby. Maar Thelma was onverbiddelijk: “Als het donker is, wordt er niet meer buiten mijn zicht gespeeld!”
’s Avonds besprak Thelma het probleem met Teun. “Ik kan die kleintjes niet elke avond zoethouden met alleen een verhaaltje voor het slapengaan. Binnenkort is het ook voor het eten nog donker, kun jij niet iets leuks voor Toby en Tibby maken?” Teun bedacht dat het een goed idee was om een stuk speelgoed voor hen te maken. Het liefste iets wat ook nog leerzaam was. Met een stuk blauwgeverfd hout, wat metaaldraad en houten kralen ging hij aan de slag…
Wat een gepriegel!
Eigenlijk wilde Teun het geheim houden, maar al snel kwam Toby kijken wat zijn vader aan het maken was. “Mag ik helpen, pap?” vroeg hij. Toby kon helpen met het buigen van het ijzerdraad. Zijn vleugeltjes zijn veel flexibeler dan die van Teun. Voor ze het wisten, was het hele spel klaar en kon Tibby verrast worden.
“Wow, die is wel echt heel gaaf”, riep Tibby uit, “dit is het beste cadeau ooit!”
’s Avonds na het eten gingen Toby en Tibby meteen spelen. “Een, twee, drie… rode kralen”, telde Tibby. “En drie… nee vier bruine” somde Toby op. Wat was het leuk om al die kraaltjes van de ene naar de andere kant te bewegen.
De kinderen waren tevreden en Thelma ook. Nu komen ze niet elke avond vragen of ze nog buiten mogen spelen. Ook Teun was tevreden, gezellig samen klussen: “Bedankt zoon, je wordt al een echte klusser!”

2 opmerkingen:

Marie-Jeanne zei

Wat mooi, en heerlijk om te lezen.
Gr, M-j.

* Haakjuffie * zei

Ooooh, ik heb toch weer zo zitten genieten van je geweldige verhaal ♥♥♥
Dank je wel lieve meid, je hebt me een grote glimlach bezorgd xxx