Over mij

Mijn foto
Op mijn blog kun je alles lezen over de viltcreaties die ik maak. Ik vind het heerlijk om nieuwe ontwerpjes te maken. Ik zou het leuk vinden wanneer je een berichtje achterlaat! Hartelijke groet, Ilona Atelier het Uilenhuis info@hetuilenhuis.nl

zondag 1 juni 2014

Elfje van wol

Een vriendin die laatst bij mij thuiskwam, was helemaal verliefd op de wolfeeën die ik op zolder heb staan en ze vroeg mij er ook eentje voor haar te  maken. Ze wilde graag een elfje in de kleuren oranje. Leuk zo’n opdracht! Zelf werk ik zelden meer met alleen wol, dus het was ook een leuke uitdaging. Vrijdagmiddag besloot ik te beginnen. Laat ik nu net nog maar een heel klein beetje feloranje wol hebben. Alle andere kleuren in overvloed….  Uiteindelijk toch maar begonnen met het frame.
Gelukkig had ik genoeg andere oranje-, geel- en bruintinten. Al snel kwam een mooie dame tevoorschijn.
Maar ze miste toch nog wat. Ik rommelde wat tussen mijn stenen en vond een barnsteen hanger. Die was perfect voor bovenop een staf en ook de betekenis van de steen paste mooi bij de vriendin. Nog wat kralen uit een gebroken ketting als oorbellen maakten haar helemaal af.
Gisteren heb ik het elfje gegeven en gelukkig was ze er blij mee! 

3 opmerkingen:

Sandra zei

leuk hoor ziet er goed uit

Severine zei

Ik had geen idee van dat frame. leuk om eens te zien. Leuk die soort oorbellen.
Groetjes Severine

Martine zei

Oh wat leuk, dat je dat voor haar gemaakt hebt, ik kan me voorstellen dat ze er blij me was, ze is prachtig geworden!